Masz pomysł na wirtualny biznes, ale nie wiesz jak się do tego zabrać, przedstawiamy kilka najważniejszych wskazówek, na co zwrócić uwagę przy zakładaniu sklepu internetowego
Od czego zacząć?
Najważniejszy jest pomysł, dzisiaj konsumpcjonizm zdominował nasz rynek, w internecie możemy kupić wszystko, dlatego tak ważne jest, aby nasza idea skupiona była na czymś co się sprzeda z zyskiem. Postawmy na oryginalność i bądźmy „trendy”, a na pewno krok po kroku odniesiemy sukces. Poniżej przedstawiamy 6 etapów, które ułatwią nam otworzenie nowego biznesu.
- Oprogramowanie-Najważniejszą kwestią będą koszty, na jakie możemy sobie pozwolić, asortyment oraz potencjalną grupę konsumentów do której będzie on skierowany. Jeżeli działamy sami i nie mamy specjalisty od branży informatycznej, dobrym rozwiązaniem będzie otworzenie sklepu opartego na gotowym oprogramowaniu, a takich w sieci jest wiele.
- Nazwa sklepu i domena. Hosting-Nasz sklep musi posiadać nazwę, ważne jest aby była łatwa do zapamiętania oraz musi być kojarzona z asortymentem, który będziemy sprzedawać. Posiadając domenę, pozostaje jeszcze zakup hostingu, tj. dzierżawy zasobów serwerowych, co wiąże się z naliczeniem dodatkowych kosztów.
- Normy prawne-każdy sklep musi posiadać regulamin, to jeden z niezbędnych elementów, również ze względu na to, że dla każdego konsumenta będziemy wiarygodni. Wszystkie obowiązki prawne jakie sklep posiadać musi znajdziemy również w internecie.
- Księgowość-Sprzedawca w sklepie internetowym musi zapewnić swoim klientom możliwość wystawienia paragonu oraz faktury za zakupiony towar, chociaż w niektórych przypadkach możemy być zwolnieni z posiadania kasy fiskalnej, o tym również szczegółowo możemy przeczytać w internecie.
- Metody płatności-Jak wiemy, większość z nas za zakupy w internecie płaci w postaci on-line, rzadko kiedy gotówką, dlatego tak ważne jest, aby kupujący miał możliwość wyboru odpowiedniej formy płatności, jaką jest dziś np: szybki przelew.
- Logistyka-Planując uruchomienie sklepu internetowego, warto opracować dokładnie sposób jego organizacji i procedurę obsługi klienta, dlatego tak ważne jest wybranie odpowiedniej firmy kurierskiej oraz wygodnych i szybkich metod przewozowych. Na wielu platformach znajdziemy integracje ze wszystkimi najważniejszymi firmami kurierskimi oraz systemami punktów odbioru paczek.
- Wygląd i grafika sklepu-szata graficzna jest niezbędnym elementem, która będzie decydowała o sukcesie w sprzedaży. Jak to mówią, pierwsze wrażenie jest najważniejsze, więc warto na to zwrócić uwagę, aby jak najwięcej kupujących zapamiętało naszą stronę na długo.
- Bezpieczeństwo zakupów-Sklepy, które istnieją na rynku mają do dyspozycji wiele metod, dzięki którym mogą informować swoich klientów, że ich sklep jest bezpieczny i godny zaufania, jest to jeden z kluczowych elementów w budowaniu pozytywnych opinii o sklepie.
Jeśli wykonałeś już każdy z powyższych kroków, teraz pozostaje tylko czekać, aż odniesiemy zamierzony sukces w prowadzeniu naszej działalności. Należy uzbroić się w cierpliwość, gdyż zyski nie wzrosną z dnia na dzień. Statystyki pokazują, że dopiero po ok. roku czasu możemy liczyć na spore profity.